Marek 1, 40−45
40Tu prišiel k nemu istý malomocný a na kolenách ho prosil: „Ak chceš, môžeš ma očistiť.“ 41Ježiš sa zľutoval nad ním, vystrel ruku, dotkol sa ho a povedal mu: „Chcem, buď čistý!“ 42Malomocenstvo z neho hneď zmizlo a bol čistý.
43Potom mu prísne pohrozil, ihneď ho poslal preč 44a povedal mu: „Daj si pozor a nikomu nič nehovor, ale choď, ukáž sa kňazovi a prines za svoje očistenie obetu, ktorú predpísal Mojžiš – im na svedectvo.“
45Lenže on, sotva odišiel, začal všade hovoriť a rozchyrovať, čo sa stalo, takže Ježiš už nemohol verejne vojsť do mesta, ale zdržiaval sa vonku na opustených miestach. No i tak prichádzali k nemu ľudia zovšadiaľ.
Marek 1, 40−45
Môže sa nám stať, že aj keď máme silnú vieru, odhodlanie, dielo sa nám nepodarí. Jednoducho sa z nejakých príčin všetko zmení tak, že zostaneme mimo. Preto sú tri hodnoty najvyššie – láska, viera a nádej.
Kým dýchame, máme nádej, že naša viera dokáže priniesť najväčšie ovocie – lásku. Čo je pre niekoho láska, môže byť pre iných otravovaním. Preto je dôležitá aj trpezlivosť a vôľa.
Hovorí sa, že modlitba dokáže zakryť veľa hriechov. Niekedy za naším cieľom musíme vysloviť množstvo modlitieb. Musíme ich opakovať, ale nie mechanicky. Opakovať tak, aby zastreli naše myslenie, aby sme sa na omši nemodlili, ale aby sme sa modlili omšu.
Modlitba je dialóg. Ak v dialógu nevidíme druhú stranu, potom sa nečudujme, že ona nevidí nás. Ona nás vidí, ale my máme šancu ju požiadať modlitbou, aby sa láska vyššej moci dostala aj do nášho srdca.
Nič nie je dôležitejšie. Ak máme trápenie, vieme nasľubovať v duši všetko možné, aj nemožné, ak nám Boh pomôže. Keď k tomu príde, rýchlo na sľuby zabúdame. Každý sa správa ako vie. Tu úplatky neplatia.
Dostávame z milosti a z milosti sme aj na tomto svete. Až príde čas, aby sme splatili všetky dlhy, potom sa budeme kajať, aj keď to príde už neskoro. Neskoro je však vždy viac, než nikdy. A sú takí, ktorí to nedokážu. Prečo, nám nie je dané vedieť. Sú tajomstvá, ktoré akokoľvek by sme sa snažili, nerozlúštime.
(Stanislav Háber z rukopisu Laické kázne)