Ján 6, 1−15
1Potom Ježiš odišiel na druhý breh Galilejského čiže Tiberiadského mora. 2Šlo za ním veľké množstvo ľudí, lebo videli znamenia, ktoré robil na chorých. 3Ježiš vystúpil na vrch a tam si sadol so svojimi učeníkmi.
4Blízko boli židovské sviatky Veľkej noci. 5Keď Ježiš zdvihol oči a videl, že k nemu prichádza veľké množstvo ľudí, povedal Filipovi: „Kde nakúpime chleba, aby sa títo najedli?“ 6Ale to povedal len preto, že ho skúšal. Lebo sám vedel, čo urobí.
7Filip mu odpovedal: „Ani za dvesto denárov chleba nebude stačiť, ak sa má každému ujsť čo len kúsok.“ 8Jeden z jeho učeníkov, Ondrej, brat Šimona Petra, mu povedal: 9„Je tu chlapec, ktorý má päť jačmenných chlebov a dve ryby. Ale čo je to pre toľkých!?“ 10Ježiš povedal: „Usaďte ľudí!“
Na tom mieste bolo mnoho trávy. A mužov si tam posadalo okolo päťtisíc. 11Tu Ježiš vzal chleby, vzdával vďaky a rozdával sediacim; podobne aj z rýb, koľko chceli. 12Keď sa nasýtili, povedal svojim učeníkom: „Pozbierajte zvyšné odrobiny, aby nič nevyšlo nazmar!“
13Pozbierali teda a odrobinami z piatich jačmenných chlebov, ktoré zostali po tých, čo jedli, naplnili dvanásť košov. 14Keď ľudia videli, aké znamenie urobil, hovorili: „Toto je naozaj ten prorok, ktorý má prísť na svet.“
15Ale keď Ježiš spoznal, že chcú prísť, zmocniť sa ho a urobiť ho kráľom, znova sa utiahol na vrch celkom sám.
Ján 3, 16-21
Ľudia sa snažia všetko si vysvetliť. Prišli napríklad na to, že existuje matematická rovnica vzťahov pri dosiahnutí výsledkov.
Vraj ide o násobok motivácie a schopností. Ak je motivácia nulová, schopnosti nestačia. K tejto motivácii môžeme prirátať aj vieru. A to v prvom rade, lebo mnohí vedeli, chceli, mohli a aj tak nič nedosiahli.
Naopak, iní nevedeli, nemohli, nechceli a dosiahli výsledok. Všetko riadi Boh. On rozhoduje. Je dobré, že to vieme.
A teraz si predstavme, že ten, od koho závisí výsledok, prišiel zomrieť, aby sme my mohli žiť. To je viera, vďaka ktorej aj my dosiahneme výsledok najlepší z tých, aké môžeme dosiahnuť – nebo.
(Stanislav Háber z rukopisu Laické kázne)